Ivana Krekáňová

Hmlisté dni v Tengboche. Dovidenia, Himaláje!

Naša posledná zastávka na dvojtýždňovom treku je Tengboche (na niektorých mapách Thyangboche), ktoré leží vo výške 3680 metrov, takže skoro tak vysoko ako Phortse, čo znamená, že vzdušnou čiarou by to bola ťažká…

17.12.2010 o 14:45 | Karma článku: 7,46 | Prečítané:  1781x | Diskusia: 5 príspevkov

Prechod ľadovca Ngozumba a zostup do Phortse

Vyrážame ako vždy okolo ôsmej ráno a lúčime sa s našim himalájskym rajom pod slnkom. Hladina jazera Dudh Pokhari je hladká ako zrkadlo, obloha čistučko modrá, len na vrchole Cho Oyu vidno, ako tam fučí vietor.…

10.12.2010 o 9:28 | Karma článku: 7,35 | Prečítané:  1587x | Diskusia: 5 príspevkov
Ivana Krekáňová

Himalájsky raj pod slnkom menom Gokyo II.

Po včerajšom relatívne teplom a nádhernom slnečnom dni sme sa dnes zobudili do zasneženého rána, plánované dobýjanie Gokyo Ri sa samozrejme nekoná, takže s nekonečnou úľavou hneď zaliezame naspäť do spacákov (hurá,…

1.12.2010 o 8:50 | Karma článku: 8,40 | Prečítané:  1670x | Diskusia: 15 príspevkov
Ivana Krekáňová

Himalájsky raj pod slnkom menom Gokyo I.

Už dopredu sme vedeli, že Gokyo je krásne miesto. Vedeli sme, že sa tam okolité štíty zrkadlia na hladine piatich priezračne zelených jazier. Vedeli sme, že odtiaľ vidieť Cho Oyu, „tyrkysovú bohyňu", šiestu…

29.11.2010 o 8:50 | Karma článku: 9,59 | Prečítané:  2733x | Diskusia: 25 príspevkov

Z Phortse do Machherma, alebo z rododendronových lesíkov do Mordoru

Zápis dnešného dňa bolo trošku problematické do palubného denníka zapísať, pretože večer sa chúlime v lodgi u jednej nepálskej rodinky, ktorá sedí okolo piecky a v úplnom tichu sa na nás bez slova díva. Keď nám mama…

23.11.2010 o 8:10 | Karma článku: 6,66 | Prečítané:  1374x | Diskusia: 3 príspevky

Namche Bazar – Phortse Thenga, alebo začíname cestu údolím Gokyo

Namche opúšťame za nádherného slnečného rána, takže nálada je veľmi povznesená a my plní nadšenia (a energie po včerajšej Apfelstrudel) vyrážame. Náš dnešný cieľ je dedinka Phortse Thenga, ktorá leží vo výške 3680…

16.11.2010 o 8:00 | Karma článku: 8,46 | Prečítané:  2270x | Diskusia: 6 príspevkov
Ivana Krekáňová

Namche Bazar, alebo konečne hory!

Dnes nás čaká prvé zbožné zahliadnutie Everestu a Apfelstrudel vo výške 3450 metrov. Keď sme však do Namche Bazar včera poobede prišli, nič z toho sme netušili - nad údolím sa prevaľovali mraky a hmly stúpali stále…

9.11.2010 o 11:58 | Karma článku: 10,39 | Prečítané:  2216x | Diskusia: 6 príspevkov

Lukla - Phakding - Namche Bazar

alebo jedno z najnebezpečnejších letísk na svete a cesta zahmlenými horami ako z gýčovej čínskej pohľadnice.

29.10.2010 o 8:50 | Karma článku: 10,25 | Prečítané:  3196x | Diskusia: 3 príspevky

Začíname, ako každý, v Káthmandú

Noc ožiarená svetlom horiacich ropných vrtov, nočný prestup v katarskej Dohe, kde sme okamžite po vystúpení z lietadla dostali facku horúcim vlhkým vzduchom, niekoľko ďalších hodín letu, svitanie nad Nepálom…

27.10.2010 o 8:55 | Karma článku: 9,40 | Prečítané:  2557x | Diskusia: 10 príspevkov