Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivana Krekáňová

STARÝ BLOG, zahibernovaný. Nový v Denníku N.Prekladateľka. Introvert. Deti dve. Reading for the pleasure of it. Zoznam autorových rubrík:  Expedícia KirgizskoZápisník bibliofilaRoad trip Čierna HoraTrek v nepálskych HimalájachKorzika s ľahkou turistikouVýlety s čvirikomFotopotulkyLapidárium

Expedícia Kirgizsko

Červené skaly a petroglyfy. A niečo na záver.

Ivana Krekáňová

Náš kirgizský trek sme ukončili v tak trochu mokrom a zablatenom štýle. V horách sme podľa pôvodného plánu mali ostať ešte dva dni (a prejsť ešte jedno horské sedlo), ale po niekoľkých dňoch dažďa, hmly, blata a sem-tam aj sneženia sme sa rozhodli zísť dole skôr.

• 9. okt 2013
  • Prečítané: 1 069x
  • 5
Cez Karakol Base Camp do mrazivého sedla Telety

Ivana Krekáňová

Pokračovanie nášho kirgizského treku predhorím Ťanšanu, síce neskoro, ale lepšie ako nikdy, ako hovorí obľúbené pisateľské klišé. Včera sme mokrí a zablatení zaspávali na hranici lesa pod jazerom Ala-Kol, okolo ktorého sme prešli až neskoro poobede, kvôli zlému počasiu, ako inak.

• 1. okt 2013
  • Prečítané: 926x
  • 0
Perla ťanšanského predhoria - jazero Ala-Kol

Ivana Krekáňová

Náš kirgizský trek pokračuje nenaplnenými túžbami, teda aspoň čo sa týka počasia. Po tom, čo sme včera večer zaspávali pod sedlom Ala-Kol viac-menej mokrí vďaka našim nosičom, ktorí zablúdili a našli sa (aj s našimi stanmi) až podvečer, nás o siedmej ráno zobudilo bubnovanie dažďa na stan. Zvuk je to síce romantický, ale to je tak asi aj všetko, čo je na daždi vo výške okolo tri a pol tisíc romantické.

• 24. sep 2013
  • Prečítané: 1 108x
  • 2
Dobrodružná cesta pod sedlo Ala-Kol

Ivana Krekáňová

Posledné ráno v údolí Altyn-Arashan je chladné a polojasné, balíme čo sa dá a to, čo sa nedá, dávame na kopu pre našich dvoch nosičov, ktorí našťastie naozaj dorazili. Obaja stoja pri kôpke stanov, jedla, varičov a spacákov a začínajú sa pomocou ručnej váhy deliť. Problém s nosičmi býva v tom, že neskúsené oko turistu pri pohľade na nich nedokáže odhadnúť, či sú dobrí a skúsení, alebo nie, a tak sa musí spoľahnúť na úsudok toho, kto ich najíma, čo je v našom prípade Jevgenij, ktorý je niekde v Biškeku. Nuž uvidíme.

• 16. sep 2013
  • Prečítané: 825x
  • 0
Slnečný deň v údolí Anyr-Ter - konskými pastvinami k jazerám

Ivana Krekáňová

Druhý (a bohužiaľ posledný) deň naľahko, chceme sa pozrieť k dvom horským jazerám v jednom z bočných údolí. V noci opäť pršalo, ale ráno sa veľmi pozitívne vyjasnilo a okolo deviatej začíname stúpať z nášho kempu v údolí Altyn Arashan popri rieke Anyr-Ter, ktorá sa do Altyn Arashan vlieva kúsok nad kempom.

• 13. sep 2013
  • Prečítané: 793x
  • 4
Slnečný deň v údolí Altyn Arashan - konskými pastvinami k vodopádu

Ivana Krekáňová

Ak si ešte čírou náhodou spomínate, kde sme skončili, tak viete, že sme v kempe Altyn Arashan a čakajú nás dva dni potuliek naľahko po okolí. Po nočnom daždi a rannej zamračenej oblohe sa pomaly vyjasňuje, takže môžeme nechať sušiť stany a vyraziť do hornej časti údolia k vodopádu. Keď pred sebou vidíme slnkom zaliate lúky, tak sa tešíme na oddychovú prechádzku, ale ono to nie je úplne tak ako to vyzerá.

• 9. sep 2013
  • Prečítané: 1 002x
  • 2
Z Karakolu do údolia Altyn Arashan

Ivana Krekáňová

Posledný večer v rozpálenom Biškeku pred cestou na kirgizský východ si vychutnávame ruské pivo Baltika, ktoré sa mimochodom predáva podľa očíslovania objemu alkoholu - Baltika 0 je nealko, 3 je ako naša jedenástka, no a potom ešte 5, 7 a 9, môžete si vybrať. Deviatku sme radšej ani neskúšali. No, úprimne, ani sedmičku. S Jevgenijom sme sa dohodli, že stany a variče nám požičajú oni, čo sa neskôr ukázalo ako nie veľmi dobrý nápad. Jevgenij nám veci doniesol a hoci stany sme si nemali veľmi ako vyskúšať ešte pred trekom, variče sme sa rozhodli otestovať ešte posledný večer v Biškeku.

• 1. sep 2013
  • Prečítané: 1 088x
  • 5
Aklimatizačná túra v národnom parku Ala Archa

Ivana Krekáňová

Krátko pred deviatou ráno vyrážame s našim sprievodcom pre dnešný deň, ktorý sa volá Dima a vezme nás do národného parku Ala Archa. Dima síce šoféruje opatrne, ale napriek tomu je naša ranná jazda Biškekom poriadne rely, keďže na cestách nie sú žiadne čiary (alebo sú, ale takmer neviditeľné) a nejaký daný počet jazdných pruhov tu je neznámy pojem. Na ceste je jednoducho toľko áut vedľa seba, koľko sa ich tam zmestí. Zväčša aspoň tri v jednom smere, veď tie široké ulice treba využiť.

• 27. aug 2013
  • Prečítané: 4 567x
  • 10
Lenin v parku a deti vo fontáne. Aj taký je Biškek.

Ivana Krekáňová

Ešte v zime sme si povedali, že by sme opäť raz mohli vyraziť niekde ďalej než zvyčajne, najlepšie do nejakej zaujímavej krajiny plnej divokých hôr. Dumali sme a vymýšľali, až sa nám v jeden zasnežený večer dostal do rúk časopis Príroda a v ňom článok Jana Miklína o Kirgizsku (o ktorom som doteraz vedela tak akurát že Čingiz Ajtmatov). A bolo. Nádherné zábery slnkom zaliatej krajiny a informácia, že Kirgizsko má vyše 300 slnečných dní v roku, rozhodnutie ísť na trek do predhorí Ťanšanu spečatili (no a ešte cena letenky v januári). V zasnenom očakávaní sme si akosi neuvedomili, že počasie na horách je... No, počasie na horách.