Ivana Krekáňová

Červené skaly a petroglyfy. A niečo na záver.

Náš kirgizský trek sme ukončili v tak trochu mokrom a zablatenom štýle. V horách sme podľa pôvodného plánu mali ostať ešte dva dni (a prejsť ešte jedno horské sedlo), ale po niekoľkých dňoch dažďa, hmly, blata a…

9.10.2013 o 22:12 | Karma článku: 10,05 | Prečítané:  865x | Diskusia: 5 príspevkov

Cez Karakol Base Camp do mrazivého sedla Telety

Pokračovanie nášho kirgizského treku predhorím Ťanšanu, síce neskoro, ale lepšie ako nikdy, ako hovorí obľúbené pisateľské klišé. Včera sme mokrí a zablatení zaspávali na hranici lesa pod jazerom Ala-Kol, okolo…

1.10.2013 o 21:20 | Karma článku: 10,82 | Prečítané:  778x | Diskusia: 0 príspevkov

Perla ťanšanského predhoria - jazero Ala-Kol

Náš kirgizský trek pokračuje nenaplnenými túžbami, teda aspoň čo sa týka počasia. Po tom, čo sme včera večer zaspávali pod sedlom Ala-Kol viac-menej mokrí vďaka našim nosičom, ktorí zablúdili a našli sa (aj s našimi…

24.9.2013 o 19:13 | Karma článku: 12,30 | Prečítané:  956x | Diskusia: 2 príspevky

Dobrodružná cesta pod sedlo Ala-Kol

Posledné ráno v údolí Altyn-Arashan je chladné a polojasné, balíme čo sa dá a to, čo sa nedá, dávame na kopu pre našich dvoch nosičov, ktorí našťastie naozaj dorazili. Obaja stoja pri kôpke stanov, jedla, varičov a…

16.9.2013 o 22:24 | Karma článku: 8,83 | Prečítané:  690x | Diskusia: 0 príspevkov

Slnečný deň v údolí Anyr-Ter - konskými pastvinami k jazerám

Druhý (a bohužiaľ posledný) deň naľahko, chceme sa pozrieť k dvom horským jazerám v jednom z bočných údolí. V noci opäť pršalo, ale ráno sa veľmi pozitívne vyjasnilo a okolo deviatej začíname stúpať z nášho kempu v…

13.9.2013 o 12:16 | Karma článku: 12,95 | Prečítané:  688x | Diskusia: 4 príspevky

Slnečný deň v údolí Altyn Arashan - konskými pastvinami k vodopádu

Ak si ešte čírou náhodou spomínate, kde sme skončili, tak viete, že sme v kempe Altyn Arashan a čakajú nás dva dni potuliek naľahko po okolí. Po nočnom daždi a rannej zamračenej oblohe sa pomaly vyjasňuje, takže…

9.9.2013 o 21:20 | Karma článku: 9,77 | Prečítané:  893x | Diskusia: 2 príspevky

Z Karakolu do údolia Altyn Arashan

Posledný večer v rozpálenom Biškeku pred cestou na kirgizský východ si vychutnávame ruské pivo Baltika, ktoré sa mimochodom predáva podľa očíslovania objemu alkoholu - Baltika 0 je nealko, 3 je ako naša jedenástka,…

1.9.2013 o 22:12 | Karma článku: 7,94 | Prečítané:  916x | Diskusia: 5 príspevkov

Aklimatizačná túra v národnom parku Ala Archa

Krátko pred deviatou ráno vyrážame s našim sprievodcom pre dnešný deň, ktorý sa volá Dima a vezme nás do národného parku Ala Archa. Dima síce šoféruje opatrne, ale napriek tomu je naša ranná jazda Biškekom poriadne…

27.8.2013 o 14:43 | Karma článku: 15,35 | Prečítané:  4222x | Diskusia: 10 príspevkov
Ivana Krekáňová

Lenin v parku a deti vo fontáne. Aj taký je Biškek.

Ešte v zime sme si povedali, že by sme opäť raz mohli vyraziť niekde ďalej než zvyčajne, najlepšie do nejakej zaujímavej krajiny plnej divokých hôr. Dumali sme a vymýšľali, až sa nám v jeden zasnežený večer dostal…

25.8.2013 o 22:07 | Karma článku: 10,43 | Prečítané:  2640x | Diskusia: 15 príspevkov