reklama

Vždy to bude Brnčalka

Nikdy som si nedokázala zvyknúť na názov Chata pri Zelenom plese. Znie mi tak cudzo, neosobne. Ale Brnčalka, to už je iná vec. V tom slove cítim láskavý nádych familiárnosti, nádych nostalgických spomienok na dni a noci pod Jastrabou vežou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Bola to Brnčalka, kde som prvýkrát v živote videla búrku zhora, ako blesky z temných mrakov bičujú dolinu podo mnou, a ja som pritom mala nad hlavou hviezdnu oblohu. Bola to Brnčalka, kde nás vždy privítal starý chatárov pes a kde sme sa vždy tešili na parené buchty.

Bola to Brnčalka, kde som sa učila liezť na trenie na tej dobre známej skalke na druhej strane plesa, odkiaľ sme večer sledovali, ako sa v jeho pokojnej hladine zrkadlia svetlá z jedálne. Bola to Brnčalka, kde sme strávili tie najkrajšie jamesácke týždne, kde sme za jasných chladných rán postávali pred chatou a balili laná a karabíny, alebo pozorovali z okien jedálne hmlisté mrholenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola to Brnčalka, kde mi raz pri lezení niekde v okolí Žeruchových veží vyletela z ruky osma a so vzďaľujúcim sa smutným štrngotom padala dolu jedným zo žľabov. A kde ju potom naši chalani pri zostupe akoby zázrakom našli a dotlčenú mi ju slávnostne odovzdali večer pri pive. Dodnes ju mám doma.

Bola to Brnčalka, kde som oslávila svoju osemnástku tak, že ma večer hodili do prekliato studených vôd Zeleného plesa a kde som potom v bare držala v trasúcich sa rukách šálku horúceho čaju. A bolo to pred Brnčalkou, kde sme v jeden horúci letný deň sedeli a s napätím čakali, ako dopadne záchrana kamaráta, ktorý v stene Malého Kežmarského štítu spadol a dochrámal si ruku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre mňa to jednoducho vždy bola a vždy aj bude Brnčalka.

---

Chata po r. 1950 niesla meno Alberta Brnčala (1919-1950), profesora telesnej výchovy, odchovanca spolku tatranských horolezcov JAMES, ktorý 1.8.1950 ako horolezecký inštruktor zahynul pod Jastrabím sedlom v Malej Zmrzlej doline.

Ivana Krekáňová

Ivana Krekáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  4x

STARÝ BLOG, zahibernovaný. Nový v Denníku N.Prekladateľka. Introvert. Deti dve. Reading for the pleasure of it. Zoznam autorových rubrík:  Expedícia KirgizskoZápisník bibliofilaRoad trip Čierna HoraTrek v nepálskych HimalájachKorzika s ľahkou turistikouVýlety s čvirikomFotopotulkyLapidárium

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu