reklama

O spomienkach a denníkoch

Dnes som robila poriadky so starými knihami, ktoré sme mali ešte u našich v izbe, v ktorej sme s manželom začali spolu bývať predtým, ako sme sa odsťahovali do vlastného bytu. U našich sme nechali tých kníh obrovské množstvo, niektoré staré, niektoré sme nemali kam dať. Keď som sa v nich dnes začala prehrabovať, okrem iného som tam našla moje tri staré denníky, schované za momentálne už nepoužiteľnými videokazetami a prastarým atlasom československých dejín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vždy, keď som robila poriadky, mi ich bolo ľúto vyhodiť. Jeden je ešte zo základnej školy, jeden zo strednej, a ten tretí som si písala chvíľu po strednej, keď som mala devätnásť - dvadsať. Sú síce plné pubertálnych výplodov a samé osebe dosť triviálne (a chvíľami aj trápne), ale keď som si v nich začala listovať, prekvapilo ma, koľko som už toho zabudla. A to ten posledný bol len niečo spred vyše desiatich rokov.

A zrazu som sa rozpamätala, a bol to veľmi zvláštny pocit. Odrazu si spomenúť, nad čím som rozmýšľala počas letnej brigády v jednom tatranskom hoteli, kto tam robil na recepcii, čo som vtedy čítala, s kým som chodila von, a kam, všetky tie drobnosti, ktoré plynutím rokov tak rýchlo zapadnú do zabudnutia. Ešte stále si na každom viacdňovom výlete píšeme palubný denník, ale toto boli práve tie bežné dni každodennej rutiny, ktoré sú málokedy niečím výnimočné, a predsa ma zahrialo, keď som si na ne spomenula.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to podobné, ako keď si človek prezerá fotky spred desiatich rokov, len o niečo lepšie. Fotografia totiž ukazuje len jeden výrez z reality, a nedokáže nám pripomenúť vtedajšie pocity, myšlienky či hudbu v pozadí, lásky, starosti...jednoducho všetky tie obyčajné drobnosti, ktoré tvoria náš každodenný život. Nie že by vždy a všetky stáli za to, aby si ich človek pamätal, a nemusia byť ani výnimočné či pekné, ale sú naše. Moje. Rada som si spomenula.

Ivana Krekáňová

Ivana Krekáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  4x

STARÝ BLOG, zahibernovaný. Nový v Denníku N.Prekladateľka. Introvert. Deti dve. Reading for the pleasure of it. Zoznam autorových rubrík:  Expedícia KirgizskoZápisník bibliofilaRoad trip Čierna HoraTrek v nepálskych HimalájachKorzika s ľahkou turistikouVýlety s čvirikomFotopotulkyLapidárium

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu