reklama

Knižná reťazovka - mojich 55 odpovedí

Juro Lörinc nás dnes namotal na jeden obsiahly knižný dotazník, ktorého vyplnenie už stihol aj Paľo Šatko a ja som si to samozrejme nemohla nechať ujsť. Tu sú moje odpovede.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

1. Obľúbená kniha z detstva?

E.Th. Seton: Dvaja divosi


2. Čo práve čítaš?
Lord of the Rings, krásna hrubá one volume edition, ktorú si pod dlhom čase od jej posledného čítania fakt užívam. Potom ešte Barbaru Tuchman už asi polroka a The Road.


3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Nie, ja mám reservé kopec kníh v mojej vlastnej knižnici, ktoré sa na mňa nedočkavo žmurkajú


4. Knižný zlozvyk?
Hmmmm...ani neviem, asi nič.


5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Nič, mám knižnicu zo svojho bytu.


6. Máš čítačku e-kníh?
Keď to už tak nevonia papierom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Vždy viac a rôznych - a vyberám si aktuálne podľa nálady.

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Snažím sa svoje názory na knihu formulovať už počas čítania.

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Justin Cronin - Priechod...eeee, jedno veľké upírske klišé.


10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?

LOTR ako už bolo spomenuté vyššie.


11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Ja ani nemám obľúbený žáner, mám akurát veľmi neobľúbené, ktorým sa oblúkom vyhýbam.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Jasné, a s potešením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

13. Dokážeš čítať v autobuse?
No, busom som šla naposledy už veeeľmi dávno, takže to ani nemám odskúšané.


14. Obľúbené miesto na čítanie?
Zachumlaná v posteli.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Knihy si nepožičiavam, keď sa rozhodnem, že nejakú chcem, tak si ju kúpim (a potom to tak u mňa doma aj vyzerá).

16. Robíš knihám somárske uši?

Nie.


17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nikdy. Vždy mám ako záložku papierik, na ktorý si počas čítania vypisujem čo chcem.


18. A do učebníc?
Heh, to už mám za sebou, ale ani do tých nie.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
V angličtine, to je pre mňa jeden úžasný literárny jazyk. No, okrem Sj a Cz už len Aj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

20. Čo musí kniha mať, aby si ju zamiloval?

Vnútornú hodnotu - pre mňa.


21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
To záleží na tom, komu ju mám odporučiť. Čitateľ je pre vnímanie diela dôležitý, ako som sa zamýšľala inde.

22. Obľúbený žáner?
Mám len neobľúbené, ale sf&f si málokedy nechám ujsť. Aj béčkové sf&f je predsa len sf&f.


23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?

Čítam všetkého veľa (okrem tých neobľúbených žánrov) etkého by som chcela čítať viac.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Hmmm...asi Ryszard Kapuścińsky, to ma neočakávane dostalo.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Kafčo, kým som neotehotnela, teraz mi to chýba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Podľa obálky nikdy. Mám zväčša celkom prehľad (sa nechcem chváliť ale väčšinou fakt viem čo chcem čítať a čo nie), takže podľa autora a diela.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
To záleží na tom, od koho tá kritika je a do akej miery súhlasím s názormi a čitateľskými preferenciami toho kritika.

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Málokedy píšem o knihách negatívne, väčšinou ma môj výber nesklame a čo si vyberiem, to sa mi aj páči. Stáva sa to, keď mi dá knihu prečítať niekto iný - ako bol napríklad Keplerov Hypnotizér.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si vybral?
Francúzsky.


30. Najväčšia knižná výzva?
Keď som mala prvýkrát prečítať one volume vydanie LOTRa po anglicky. Dávno, na strednej, ešte som na tom nebola s angličtinou tak slávne, ale dala som to. Na tretíkrát.


31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Napísať vlastnú knihu.


32. Obľúbený básnik?

Anglickí romantici. Wordsworth, Byron, Shelley...

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Knižnicu mám doma.


34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Keďže mám knižnicu doma, to by bolo trochen kontraproduktívne, hm?


35. Obľúbená knižná postava?
Geralt z Rivie.

36. Obľúbený knižný záporák?

Fúúú, to fakt neviem.


37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Vždy aktuálne podľa nálady, pokračujem v tom, čo mám rozčítané doma.


38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Odkedy čítam, čítam stále, skoro každý deň.


39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Na takú si už nespomínam.


40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Manžel ;-)


41. Obľúbená filmová adaptácia?
Blade Runner a Pokánie, neviem sa medzi nimi rozhodnúť.


42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Lynchova Duna. Nesklamala až tak totálne, ale skôr vzhľadom na to, aká geniálna Duna pre mňa je.


43. Ako často čítaš spoilery?
Nikdy.


44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
To tu ani nemôžem napísať. Veľmi veľa.


45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
Vždy.


46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Klišoidná hlúposť bez akejkoľvek hodnoty a zväčša napísaná s vidinou zarobenia peňazí.


47. Máš rád knihy usporiadané?
Jasné, preskupovať si knihy v knižnici je pre mňa výborný relax.

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Skladujem, syslím, mám k svojim knihám výrazne silný majetnícky vzťah (psychológ by mi určite povedal, že si tým niečo kompenzujem, ja sa ale rada vraciam ku knihám, ktoré sa mi páčili, a pri nich je dôležité aj ich vôňa, obálka práve toho vydania atď.).

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Bestsellery (ale nie vždy, napríklad Tieň vetra od Zafóna bol skvelý), ženské romány (keď počujem slovo evitovka tak mi naskakujú vyrážky) a niečo by sa určite ešte našlo.


50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Saturnin. A celý Pratchett.


51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Taká sa mi ešte do rúk nedostala. Teda vlastne - slovenský preklad LOTRa, ale to som našťastie iba listovala v kníhkupectve.

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Naposledy, to už bolo ale dosť dávno, Americká tragédia od Dreisera - koniec bol napísaný veľmi sugestívne.


53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Očakávanie mám vždy. Teraz som ale napríklad začala The Road od Cormaca McCarthyho a už na začiatku som príjemne prekvapená jej silou.


54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Nespomínam si.


55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?

LOTR a Pratchett.

Ivana Krekáňová

Ivana Krekáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  4x

STARÝ BLOG, zahibernovaný. Nový v Denníku N.Prekladateľka. Introvert. Deti dve. Reading for the pleasure of it. Zoznam autorových rubrík:  Expedícia KirgizskoZápisník bibliofilaRoad trip Čierna HoraTrek v nepálskych HimalájachKorzika s ľahkou turistikouVýlety s čvirikomFotopotulkyLapidárium

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu